EHUko zerbitzu arduradunen Manifestua. Manifiesto de responsables de servicios de la UPV/EHU

 

Behean sinatzen dugunok, EHUko Ikastetxe, Departamentu, Zerbitzu, Atal, Negozialeku edo Arloko arduradunak gara. Zerbitzu publikoko langileei eragiten dieten murrizketen eta neurri horiek justifikatzeko bultzatzen diren langile publikoen kontrako kanpainen aurrean, ZERA ADIERAZTEN DUGU:

1.- Gure ardurapean dauden langileek kualifikazio maila egokia egiaztatu dute funtzio publikoan sartzeko gainditu duten lehaketetan. Horretaz gain Unibertsitateak ematen duen zerbitzu publikoarekiko konpromiso argia egiaztatzen dute egunero. Azken urteetan jasan dituzten soldaten murrizketak eta izozketek zein eskubideen urraketek ez dute kompromiso maila hori gutxitu.

2.- EHUk duen gaixotasunagatiko bajen estatistika zein den ez dakigu, baina argi daukagu gure ardurapean dauden arloetan ez dugula justifikatu gabeko edo iruzurra egiten duen bajarik.

3.- Gure langileek ez dute baja hartzen, beharrezkoa denean medikuntza arloko profesional batek ematen dio. Profesional horietako gehienak gure Unibertsitateko ikasleak izan dira, eta ez dago inolako motiborik bere prestakuntza, zuhurtasuna eta profesionaltasuna zalantzan jartzeko.

4.- Bere lansaria gutxitzea jasan ezin duten langileak lanera gaixorik etortzea oinarrizko babes sozialaren urraketa da. Gainera, ez da batere lagungarria zerbitzuaren kalitaterako, eta lankideen zein erabiltzaileen osasuna arriskutan jar dezake.

5.- Inork ezin du ukatu Administrazio eta Zerbitzuetako Pertsonalaren plantila oso urria denik. Gauzak hórrela, bajak, bakanteak eta ordezkapenak ez betetzeak zerbitzuen funtzionamendu egokia kolokan jar ditzake.

6.- Bajak betetzen ez badira, Administrazioan aldika baina maiz lan egiten duten pertsona asko langabezian geratuko dira

7.- Administrazioan, oro har, eta EHUn bereziki, emplegua eta pertsonen eskubideak murriztu gabe gastuak gutxitzeko moduak egon badaude.

8.- Gure Unibertsitateko agintari gorenek bertoko langileen zintzotasuna defendatu beharko lukete, baita Unibertsitateko zerbitzu publikoaren kalitatea zein emplegua babestu ere. Inolaz ere ezin dira kaltegarri bezain desegokiak diren neurriak aplikatzen burubelarri aritu.

 

Las personas abajo firmantes, responsables de Centros, Departamentos, Servicios, Secciones, Negociados o Áreas de la UPV/EHU, ante las medidas de recorte que afectan al personal de los servicios públicos y las campañas de desprestigio orquestadas para justificarlos, MANIFESTAMOS:

1.- Que el personal a nuestro cargo no sólo ha demostrado un nivel de cualificación en los procesos selectivos que le han dado acceso a la función pública, sino que demuestra cada día un nivel de compromiso con el servicio público universitario con el que no han conseguido acabar las sucesivas congelaciones o recortes salariales ni las restricciones de sus derechos.

2.- Que ignoramos cuál es la estadística de la UPV/EHU en cuanto a bajas por enfermedad, pero en nuestros ámbitos de responsabilidad no hemos detectado ningún caso de baja fraudulenta o injustificada.

3.- Que nuestro personal no coge la baja, se la da cuando lo considera oportuno un profesional de la medicina, en su mayoría formado en esta Universidad y de cuya cualificación, prudencia y buen desempeño no hay motivos para dudar.

4.- Que personas enfermas vengan a trabajar porque no pueden permitirse la más mínima reducción de sus retribuciones, no sólo merma la más elemental protección social sino que no contribuye en nada a la calidad del servicio y supone un riesgo de contagio para el resto del personal y los usuarios.

5.- Que siendo unánime el reconocimiento de que la plantilla de Personal de Administración y servicios de la UPV/EHU es demasiado escasa, la no cobertura de bajas, vacantes y sustituciones pone en peligro el correcto funcionamiento de los servicios.

6.- Que esta restricción coloca en las listas del paro a numerosas personas que han venido trabajando de forma intermitente pero frecuente en la Administración.

7.- Que en la Administración en general, y en la UPV/EHU en particular, existen otras formas de reducir gastos sin afectar a la calidad del servicio, al empleo ni a los derechos de las personas.

8.- Que las máximas autoridades de nuestra Universidad debieran defender el buen nombre de su personal y velar por el mantenimiento de la calidad del servicio público universitario y del empleo. En ningún caso debieran ser meras correas de transmisión para aplicar en la Universidad medidas tan perjudiciales como erróneas.

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